Lämna bakom

Jag vet inte vad som håller på att hända just nu. Det känns som jag står på en tröskel och väger. Ska jag ta ett kliv fram i det okända och nya. Eller ska jag falla tillbaka på det som känns säkert. Vissa dagar känns säkert så fruktansvärt tråkigt, ja de flesta dagar. Jag vill inte sitta här om 20 år och säga att min liv har varit tråkigt och riskfritt, nä fy tusan. Vissa dagar känns det som att det kommer hända, att jag aldrig kommer komma härifrån, blää.

Jag måste nog bara bort från all inlärd trygghet. För även om hemma är tryggt kanske det inte är där man riktigt kan blomma ut. Jag är så pass lyckligt lottad att jag kan ta risker och ändå ha en underbar familj att falla tillbaka till om det skulle gå snett.

Sen finns det vissa saker som jag bara vill bort från. Inte fly, men lämna bakom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0